tisdag 5 april 2011

Grått och kallt..

Idag är det Tisdag, vilket innebär spår träningsdag.

La ett spår till Odi med två vinklar/böjar.. Samt i varje raksträcka så fanns det apport pinnar.. Spåret låg i ca 30 min. Nästa vecka ska jag låta det ligga i 40 min, då han gick otroligt bra i detta spår.

Flisan fick ett mördar spår utav vår träningskompis. Jag hade vinterjackan på mig idag, då det vart så kallt ute.. Efter hennes spår var jag allt annat än kall. Jag svettades som en gris ungefär. Upp och ner för alla möjliga backar och stenar. Men hon var duktig, lilla flis.

Innan vi skulle ut o lägga alla spår så kom en polisbil och vevade ner rutan, jag tänkte först.. Vad har nu hänt? Har jag kört för fort??
Nä då, dem frågade oss om det vart spår time idag.. Visst var det :)
Dem undrade hur långa spår och vart vi hade lagt dem, då de skulle lägga egna spår till sina hundar. Kul!
Första gången jag möter två trevliga tjej Poliser mitt ute i skogen..

Har tagit mig en varm dusch och en god frukost när ja kom hem ifrån skogen. Nu ligger jag i sängen med två trötta vovvar bredvid mig. Idag blir det bara slapp och mys.. Så ruggigt o kallt ute idag. Plus att jag har världens magvärk idag. Blä

Imorgon är det lydnadsträning på schemat. Vi får se hur många moment vi kör på med då... Tills dess får ni ha det bra !

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt besök ni fick! inte varje dag man träffar på polisen när dem ska träna med sina hundar...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, det var faktiskt riktigt roligt :) Idag träffade jag på samma Polis fast nere på heden..
    Kram

    SvaraRadera