måndag 25 juni 2012

Lugna nerverna..

Ja, jag får nog bli bättre på att blogga här nu känner jag. Förra veckan körde vi två lydnads pass.. Det ena kan ni läsa om här nedan..

Veckans andra pass är jag mer än kanon nöjd över. Det var valpkurs på bruks och Odan körde igenom ALLA moment fläckfritt!!!!
Vi började även lära in rutan på killen, och jag måste skryta lite till om att min räv är otroligt lättlärd! Två gånger med bollen där inne så fattade han galoppen, nu får vi bara hålla tummarna för att han kommer ihåg detta.
Att min fina svarta Odan äntligen kan sköta sig på plan är jag så otroligt glad över, så nu siktar vi in oss för tävling. Jodå, ni läste rätt.. Vår första tävling kommer inom kort.

Imorgon tisdag kommer vi antagligen köra till bruks för ett pass igen, likaså på torsdag. Jag är så laddad över detta nu och tycker det är ap kul!
Nu ska vi bara se till att hålla nerverna lugna när vi väl ska in på tävlingsplanen, gah!!

Flisan gör inte så mycket nu, det är ca 1 vecka kvar för henne och vi längtar så!!
Har även kännt puppisarna sparka i magen på henne, så ja.. DÄR ÄR VALPAR!!
Är ni intresserade utav eran egna svartnos så kika in på mammas sida, ni hittar henne i sidan utav min blogg..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar