söndag 14 augusti 2011

Träning på bruks

Kom för en liten stund sen hem ifrån bruks. Jag o mamma hade tråkigt så varför inte passa på att ta ett träningspass??
Vi har ju lite vila ifrån träningen men kände ändå att hundarna behövde aktiveras lite..

Först ut vart jag och Odi. Vi körde igenom alla 1:ans moment i lydnaden.
Alla momenten sitter som en klocka, just nu lär vi in oss läggande under gång och ställande. Vilket är på god väg framåt..
Det är så skönt att ha en hund som är så jäkla lättlärd som Odi. Har hört att även de andra hundarna ifrån kullen är lika lättlärda, visst är det härligt??

Har funderat lite ang tävlingar, men jag anser att vi inte ska stressa oss framåt.. Finns ett bra exempel på varför man inte ska göra detta så vi tar det lungt och tränar på tills jag är riktigt nöjd med alla moment.

Just nu ligger hundarna trötta på golvet bredvid mig. Här kommer ett litet kollage på våra vovvar sen resan i Värmland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar