lördag 8 oktober 2011

träna träna träna

Nu kör vi på med rejäl hårdträning. Måste kunna alla skyltar plus att jag vill få in Odi i de flesta skyltarna.
När Odi tycker det är jobbigt så försöker han nafsa och leka bort hela situationen och så får det INTE vara när vi ska tävla snart...

Så nu ska vi köra på med rally imorgon också, tränade igår idag och ja, då imorgon... Gäller att ligga i om man inte vill vara helt nybörjare.
Men som tur är så har vi en träningskompis som är utbildad instruktör inom rallyn, vilket är ett stort + i kanten. Så man får ju all hjälp man behöver. Bättre kan det inte bli...

Måste dock säga att detta och spår är mina favvo grenar inom hund nu. Ska lägga lydnaden på hyllan ett tag och köra rally istället. Sen kanske lusten kommer tillbaka för lydnaden och då kan vi köra på med det igen.

Vart lite kass på att blogga sista tiden men ja, jag har ju inte riktigt haft lust.. Men nu när träningen är så rolig och allt går så bra så verkar lusten för bloggen dyka upp igen, bra va? :)

Över till annat.

När jag fyllde år så fick jag i present utav min bästa Emelie Bergenholtz en helg på hotell i Göteborg tillsammans med henne, underbart!
Så nästa helg lägger vi till i götet och har en hel skön helg bara vi två. Min bästa vän.
Det blir shopping, god mat och utgång som står på schemat. Så i veckan som kommer ska jag bege mig till banken o föra över lite pengar ifrån mina fonder så jag kan leva lite lyxigt i en helg tillsammans med min favvo tjeja!
Ja, låter helt hopplöst att jag ska ta ut pengar ifrån fonderna för att leva loppan. MEN, har man inge jobb och vill hitta på nåt skoj en helg utav alla andra helger på året så får det bli så :)

På tal om nåt helt annat så har jag heller inte fått svar på om jag kom in på omvårdnads linjen. Vilket man skulle få innan introduktions dagen, vilket var IDAG.
Så, det känns inte helt lyckat detta!
Vet tusan inte hur jag ska göra, inga jobb som vill ha mig. Kom ju antagligen heller inte in på linjen jag ville läsa.. That's life, i guess?


Söta valpen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar