onsdag 5 oktober 2011

Riktig höst

God morgon på er! Jag har precis kommit upp ifrån sängen, Odi har kissat av sig i trädgården och leker just nu med sin leksak han hittade igår på kvälls rundan. En gummi gris som låter som en riktig gris när man trycker på den. Vi har haft en sån innan, men den blev mördad utav Odi. Så vilken tur att han hittade en igår som låg på gräset helt ensam...

Igår körde vi på lite fält spår igen. Jag hade korv i hela spåret för att få ner näsan på honom och upp med motivationen. Han har varit lite slarvig de senaste spåren på fält. Men detta gick super...
Hade gått mitt spår som ett L 100m på lång sträckan och den andra ca 50m.
Det blåste storm ute, men lång sträckan klarade han av bra. Värre efter vinkeln och sista sträckan. Spåret hade flyttat sig ca 2 meter, då vart det inte så lätt att hitta det igen tyckte Odi.
Men han jobbade på bra och efter mycket om och men så hittade vi tillslut vårt lilla slut..

Nu ska snart vovvarna få mat och även jag ska käka lite mat, sen ska jag försöka få upp mamma så vi kan rasta våra hundar :)

På torsdag kör vi vidare med lite lydnad.

1 kommentar:

  1. hur skulle du ha löst situationen; Jaga och jag har alltid lagt godis i varje steg, haft ett spår som är ca 40 steg långt och en liggtid på 20 min.
    Hon har spårat väldigt fint och lugnt fram tills nu, nu går det i 190 och hon går spåret men struntar helt i godisbitarna, kan lixom gå över 10 stycken utan problem.

    Igår testade jag att lägga ett längre spår och bromsa henne och inte släppa henne framåt förrens hon tagit alla godisbitar, sen la jag ett till spår, ett kortare med samma liggtid där jag la godis i vartannat. I början blev hon chockad eftersom hon var inställd på gas i botten, men man såg hur hon började tänka när det inte doftade precis som vanligt och bitvis där gick hon väldigt fint och noggrant.

    Skulle du fortsatt som sista spåret eller som första men öka liggtiden ?

    SvaraRadera