tisdag 6 september 2011

Spår info, fält..

Okej, dagen började inte så värst bra.. Odi skulle upp klockan sju och verkligen göra min morgon till katastrof!!! Om jag e uppe så måste matte upp var det ungefär i Odi's hjärna..

Väl ute vid spår fältet så hade jag inga bra förväntningar alls, då det blåste satan där ute.. Men jag sket i vilket och gick o la hans spår i vilket fall.. Med vinden i ryggen så knatade jag på ut på fältet.
Det fick bli ett spår som inte vart så värst långt, men ändå långt eftersom det är 2a gången vi skulle köra på fält.
Det blev även en liten böj i spåret samt 2 apporter + slut.
Jag tänkte att detta kommer han inte klara alls bra, dessutom så var det som en SJÖ vid slutet så hela jag var genomblöt efter att bara ha lagt spåret och gå tillbaka till bilen.. Ja ja..

Spåret låg i kanske 40 min, hade inte exakt koll på tiden klantig som jag e.. Anki gick sitt spår åt Ture innan det var dags för oss.
Jag gick fram emot starten och Odi fick upp spåret direkt.. Han hade näsan i backen HELA tiden, jag blev faktiskt lite chockad över hur duktig han verkligen var. Första apporten hittade han, ville inte riktigt markera då det vart lite blött.. Men tillslut så la han sig ner!
Efter lite belöning var det på det igen, han klarade böjen otroligt bra och sedan nosade han kvickt upp andra apporten, där markerade han direkt med att lägga sig ner.. UNDERBARA HUND!
Sen på spåret igen o hitta slutet, SÅ DUKTIG! Han fick masssor utav beröm och en hel del korv att mumsa i sig..

Kände att spåret vart lite kort för honom, så jag gick bort och la ett till mellan ett par dammar, Karin som har dammarna är då mammas vän och låter oss spåra på hennes spårmarker :) Så mellan dammarna är det som små gångar eller vad man ska kalla det..
Så jag knatade på, det blev två långa raksträckor o emellan de blev det två korta vinklar. Det fick ligga i knappt 15 min..
På med spårselen och han spårar upp ALLT, även där jag gick innan för att lägga spåret.. Har nog aldrig varit så glad efter en träning med min Odi gris!

Efter båda spåren så fick Odi och Flisan bada i Karins dammar, där badar hennes hund hela tiden.. Så jag kastade i en tennisboll o hundarna simmade som tusan.. Gott med lite simträning på det hela..

Här kommer lite bilder på mig och världens bästa spårhund!!

Odi tar upp spåret i början kanon!

Markerar apporten kanon, och matte ger belöning!

Näsan i backen, de gillar vi..

JAA, vi hittade slutet!!

4 kommentarer:

  1. Ååh vad bra! Hoppas de ger lika bra för mig då! :) Har länge velat testa dem så nu hoppas jag att de hjälper :)

    Vad ska du hitta på senare? Tänkte kolla om du ville ta en runda med hundarna? :)

    SvaraRadera
  2. tycker jag :)

    Bara att höra av dig när du har tid :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. självklart vill jag ni ska komma hit. har ju stora hundar båda två. så de kan ju gå mega långt. jag väntar här med öppna armar hjärtat <3

    SvaraRadera