lördag 7 maj 2011

Dagen innan..

Jag vet att jag inte varit den bästa på att blogga denna veckan. Men det har varit mycket med träning inför tävlingen imorgon.

Spåren i tisdags gick super, som det alltid gör. Odi han lägger sig ner nästan själv nu när han hittar spårpinnarna i spåret.. Skönt!

Denna vecka har vi fokuserat på lydnadsträningarna som mest. Flisan är en duktig tjeja som gör som jag säger. Gäller bara att hon gör det imorgon på plan också!

Jag som aldrig har tävlat känner att nervositeten smyger på mig nu. Direkt när jag vaknade i morse så googlade jag fram reglerna för lydnadsklass 2 momenten. Det börjar pirra satan nu.. Gäller bara att jag inte visar min nervositet imorgon. Då kan det gå åt skogen för mig och Flis.. Hon är ju så duktig på att känna av sådant..
Hoppas bara att jag får bra stöd ifrån mina klubbkompisar imorgon innan vi startar och att vi är bäst även om vi inte får de poäng som vi hoppats på..

Efter denna tävlingen ska jag ge gärnet med träningarna för Odi. Tänkte att vi ska iaf starta i lkl 1 en gång så får vi se hur det går.. Grymt sugen på att tävla med min egna hund. Så det gäller att ligga i..
Inkallningarna på promenaderna nu börjar spöka lite.. Han gör lite som han själv vill och det är då INTE kul om det går hundar lite längre bort som man missar o han e lös.. Så det gäller att öva öva massor nu. Funderar bara på hur jag ska kunna vara "den roligaste" på promenaden..
Jag vill ju inte direkt springa o leka mig igenom alla promenader när vi är ute och går.. Så tips tar jag gärna emot gällande detta :)

Uppdaterar mer imorgon efter vi tävlat.. Nu hoppas jag att ni håller tummar och tassar för mig och Flisan.


Orespray's Flamma "Flisan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar