måndag 2 maj 2011

Lite kallare

Idag är det jobbedags för mig, vilket jag inte alls är emot idag. Då det är lite kallare, eller väldigt mycket kallare väder idag.
Igår regnade det halva dagen, man kan ju säg att himlen öppnade sig.. Det fullkomligt ÖSTE ner regn igår.

På kvällsrundan igår skulle vi ta en tripp på ön med vovvarna. Då det vart folk vid bommen så körde vi upp till ett ställe som vi kallar "marsvins maten". Då börjar Odi skälla utav bara fan.. Så som han gör om det kommer förbi en hund eller liknande.. Ja o mamma kollar på varandra och fattar noll. Sen tittar vi ut igenom bilen och vad ser vi då?
Jo en ÄLG! 10m ifrån våran bil. Jag har nog aldrig varit så rädd för ett djur i hela mitt liv. Den var så stor att man kan säg att den var som 2 hästar.
Den stog och mumsa lite blad o bara glodde på oss.. Hundarna skällde som tokar och ville inte sluta heller.
Det var galet, en riktig upplevelse alltså!
Har fotat den med mobilen, så det blev inte världens bästa bild.. Men kika in på min FB så hittar ni älgen där.

Idag är det alltså inte mycket som händer, ska laga lite mat innan jag for vidare till jobbet. Ska även lämna busen hos Ponte innan jobb. Dem börjar bli bra vänner nu :)

Imorgon är det spår vid 10 tiden uppe vid Ön, går inte ut ur bilen förrens alla har kommit.. Tänk så kommer älgen igen. Vill inte möta den helt ensam där uppe.. haha.
Skriver mer imorgon om hur spåren gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar