fredag 29 april 2011

Ännu mer träning..

Igår var det träning på klubben.. På dagen åkte jag upp och mötte Anki en träningskompis. Vi körde igenom alla momenten med Flisan nu inför tävlingen.
Det var riktigt varmt ute och det märktes även på Flisan. Hon slarvade en del på vissa moment.

Körde även lite med Odi också. Linförigheten sitter som en smäck nu, riktigt duktig har han blivit. Inte alls hoppig och tossig längre, utan han går lungt och fint vid sidan om. Sätter sig som en kung när vi stannar till. Skönt att nåt äntligen har satt sig :)

Igår kväll åkte vi upp en till sväng till klubben, Tesan ville träna lite..
Körde då igenom alla moment igen med Flisan och det vart mycket bättre.. Lite slarv men det fixade vi snabbt till igen. Det svåra är ju att mamma har haft annat tonläge på vissa moment jämfört med mig, så det är en riktigt jobbig träning även för mig som måste tänka till ordentligt.
Men det ska nog gå bra ändå :)

Mamma körde då lite med Odi, linförigheten var inga problem.. Satt som det skulle.. Riktigt fint!
Sen körde hon även lite platsläggande. Han ska bli säker i sig själv och kunna ligga även med en massa störning. Så hon la honom ner och traskade runt lite.. Det klarar han fint, och det kommer bli bra tillslut det också :)
Lite kul att se när andra tränar med honom så man ser hur duktig han har blivit..

Vid 15 tiden idag är det träning igen som står på schemat..
Måste ligga i riktigt ordentligt nu med Flisan om vi ska klara av tävlingen.

Nu ska jag sätta mig på altanen en stund innan vi ska packa ihop för träningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar