torsdag 14 april 2011

Tränings uppdatering..

I tisdags så var det spår träning, det har vi ju varje tisdag med våra härliga träningskompisar.. Denna gång skulle Odi's spår ligga i 40 min, plus att det var mycket längre än vad det brukar.. Hade även med 3 spår apporter i spåret.
Början utav spåret gick han kanon, missade en spår pinne.. Men det var rätt så tätt där med granar osv, så det kan ha varit därför.. I slutet så kom han av sig lite men letade upp spåret igen och klarade även slut apporten fint :)
Nu börjar han förstå att man ska ligga ner när det kommer fram en pinne, får hjälpa honom lite.. Men han rusar inte iväg efter spåret förrens han har lagt sig ner.
Så nästa tisdag blir liggtiden lika, kanske 5 min mer.. Vi får se.. Ska försöka också att få spåret ungefär lika långt och sluta pilla på spårlinan när han jobbar, det stör han ganska mycket.. Men jag som inte e så van vid detta vill gärna vara där o pilla.. haha

Igår Onsdag var det lydnads träning. Då jag har bestämt att jag ska tävla Flisan så är det ju också jag som ska träna henne. Det enda som hon tyckte var lite klurigt med ny förare vart inkallning med ställande. Annars gick allt som fel fritt..
Fjärren som brukar gå åt skogen ibland när mamma tränar henne satt som en smäck. Hon är så duktig med mig lille flis.. Eftersom att jag inte gulligullar med henne så mycket som mamma så kanske hon vet att det är dags att skärpa sig när jag är förare, vem vet :)
Jag kommer alltså träna Flisan fram tills tävlingen som vi ska köra..

Eftersom att jag körde flis, så fick min mamma köra Odi. Det gick riktigt bra, kul att kunna se sin hund i annat perspektiv också, då ser man lite vad man behöver göra själv. Linförigheten gick han kanon, riktigt impad faktiskt.. :) Mamma började också försiktigt med platsläggandet. Han kan ligga kvar, inga problem med det.. Men nu gick mamma fram o tillbaka, för o se om han klarar av att ligga kvar med störning.. Och visst klarade han det..
Han börjar bli riktigt duktig min lilla fis.

Igår vart det även medlemsmöte på klubben, lite intressanta saker togs upp men resten förstod jag inte ett skvatt utav :)
Nu väntar vi på skjutsen, då jag glömt min plånbok i mammas bil så kan jag inte köra.. Kanske farbror blå kommer o tar mig. Så vill vara säker :)

På lördag ska Odi sova hos moster M och deras cocker's då jag o älskling är bjudna på fest till hans kusin. Måste ju vänja kroppen lite nu tills super festen i sommar.
Ska även bli skoj att se hur Odi klarar en hel natt utan oss i familjen :), Jag tror att han kommer vara super trött då Odi och Texas är som plåster på varandra..


Här är lilla Texas, min mosters ena cocker!


Här är Odi som vääääldigt liten valp, myser i solen på morgonen..

1 kommentar: