tisdag 26 april 2011

Åter igen lite spår update..

Ja, det är ju tisdag.. Så va annars??

Idag la jag ett spår på ca 300 m. långt med 3 apportpinnar och 1 slut apport.
Liggtiden på detta var 40 min.

Jag tänkte att han måste få prova på ett lite längre spår nån gång så det passade perfekt idag :)
Han spårade kanon idag lilla killen, lite missar här o där men det berodde nog på hur vinden låg idag. Alla apport pinnarna hittade han och markeringen behöver man bara fixa till med att peta lite på apporten så lägger han sig ner..
Lägger man sig ner så betyder det ju godis, det förstår han riktigt bra nu.. Skönt!

I slutet så kampade vi lite med kamprullen som jag lagt ut en bit efter spårets slut och det ville han verkligen göra. Dock så vart han riktigt slut efter detta spår, man såg på honom så trött han var :) Men oj, så duktig han har blivit.. En riktig stjärna.
Jag har även lärt mig att man inte ska rätta till spårlinan under spårets gång och då koncentrerar han sig MYCKET bättre. Plus poäng till mig ;)

Jag tror jag ska köra på med denna längen på spår i fortsättningen till Odi, detta klarade han ju galant!

Imorgon blir det nog lite vila för vovvarna om inte Tesan ville träna på klubben imorgon. Annars är det lydnad för mig och Flisan som gäller på Torsdag och Fredag. Mamma får köra lite lydnad med Odi.. Nu måste jag ju koncentrera mig på den hunden som jag ska tävla med :)

Nu är maten klar och sen ska vi ut till Ön med vovvarna, de ska få ett fyspass som innebär simning. Odi han har blivit en riktig sim stjärna!


Avslutar med en gammal bild på Odi sen i vintras :)

1 kommentar:

  1. hej!

    Ja det är ju stretch i den klänningen vid brösten, sen så den koftan är ganska stor i stl. t.om för stor för mig. :P

    SvaraRadera