tisdag 7 juni 2011

Klibbig värme..

Det blev korta träningspass med Odi nu inför imorgon. Det är riktigt klibbigt ute.. Inatt var det åska och blixt för fulla muggar. Jag älskar sånt väder.. Dem säger att även idag kommer det bli åska, och idag känns det verkligen i luften.

Duschade nyss av hundarna i duschen med kallt vatten, kan jag säga att det uppskattades utav dem? Ohja, man såg verkligen på dem hur skönt dem tyckte det var.. Sen hoppade jag i poolen och tog ett avsvalkande dopp själv! Riktigt skönt..

Nu har jag lagt på ett kommando på när Odi ska stå fot på bunken. Har valt att använda "uppfot" och det klarar han galant. Backa är dock fortfarande lite krångligt.. Får fråga instruktören hur jag ska gå tillväga. De förslag hon visade på kursen förra veckan kommer aldrig att funka på Odi.

Nu håller mamma på att laga mat, det kurrar som fasen i magen på mig. Korvstroganoff och ris blir det idag. Gott!!
Ikväll blir det en prommis uppe vid Ön antar jag. Blir kanske även ett dopp med hundarna ikväll också.. Simmade med dem igår där uppe. Riktigt skönt och roligt framförallt var det! Man skulle haft med sig kameran där ute i vattnet.. Men jag vågar inte riktigt ta med den ut på en simtur!

Jag hoppas att jag kommer uppdatera för er imorgon om hur det gått på kursen! Men jag lovar inget.. haha.

1 kommentar:

  1. Jag har lärt mina hundar backa framför mig mellan soffan o soffbordet. Att backa jämte mig, både jag o hund backar tillsammans, gjorde jag utmed en vägg. Någon hund har jag fått dra lite nätt i halsbandet o någon har jag hållt en godisbit vid huvudets högra sida. För att komma åt godiset måste hunden ta ett steg bak o rakt eftersom väggen tar emot. Vill hunden sätta sig kan man med ena handen hålla under magen. Några tips som har lyckats för mig.

    SvaraRadera