måndag 20 juni 2011

Skit hund!

Japp, nu är jag inte på roligt humör.. Eller jag VAR inte på roligt humör. Var ute och gick på vår kvälls promenix ute vid Ön med en kompis till mamma och hennes hund.
Precis när vi släppt hundarna lösa så pyser Flisan och Odi iväg. Antagligen fått upp ett gott spår på nåt djur.

Jag visslar med pipan så högt jag kan. Odi han är jätte duktig på den. Men idag? Nä, han hade antagligen bomull i öronen. Han kommer inte, skiter totalt i var jag ropar och skriker.
När dem väl kom tillbaka så blev det koppel på.

Gick halva rundan och mamma kopplade Flisan. Då släppte jag Odi lös igen.. Man ser direkt på honom att han har nåt fuffens för sig. Så jag kopplar på igen.

Blir så jäkla trött. Nu när Flisan lugnat ner sig med att sticka. Hon har äntligen plockat ur sitt skräp i öronen, ja.. Då börjar Odi med exakt samma dumheter som hon hade för sig förut.

Men jag antar att det hör till rasen, att dem är valpiga ända tills dem är 4-5 år gamla. Jag blir i varje fall rasande på Odi. Så ifortsättningen så blir det koppel på tills jag kommit fram till en bra metod att träna in. Eller helt enkelt kasta ut 34 lösa vildkaniner på ett inhängnat område där jag kan köra inkallning plus alla dessa störningar.
Eller så får det bli spårlina på rundorna, eller ett jäkla flexikoppel.. GRR!

Nu sover han så gott så här bredvid mig i soffan. Tro jag det, så som han sprang omkring.. APHUND!
Ingen som har bra tips på hur man kan träna in en ordentlig inkallning??!

Sitter nu och lugnar ner mig med Fanta och M&M's och kikar på Lotta på Liseberg. Kärring eller vadå? Jag gillar det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar