tisdag 21 juni 2011

Lazy day..

Nä, idag har det inte varit en Lazy day.. Idag är det tisdag. Vilket innebär att det är spår dag. Idag provade vi på ett nytt ställe uppe på Ön. Högst upp på backen.. La ett spår med tre apporter + slut. Vinklarna har jag nu ändrat till 90 graders vinklar..
Odi han gick spåret som en kung idag. Tog första vinkeln helt perfa! Samma gäller de andra.. Oh, idag är han duktig min lilla vovve!

De andra hundarna ( Tibbe, Ture & Flisan ) gick också sina spår riktigt bra idag. Det fanns alltså inget att klaga på i hundarnas spår idag. Längtar bara tills åkrarna är nerklippta nu så vi kan köra på med fält spår.. Odi har bara gjort det en gång och detta var på valpkursen..
Men ska vi köra nån Akl i år så får vi ligga i med spåren på fält. Men antar att detta inte är några problem.

Imorgon är det kurs avslut på Freestylen. Jag har inte tränat så spc mycket på momenten som vi skulle sätta ihop tills imorgon. Men Odi han är så lättlärd så det räcker att vi övar lite imorgon så sitter det sen.. Ska både bli skönt och tråkigt att kursen slutar..
Odi har blivit så fjönig sen vi började den och tror att allt är som en lek nu. Så vi behöver ta tag i lydnaden ordentligt nu igen..
Men det ska även bli riktigt tråkigt att sluta. Jag som älskar att lära min hund en massa roliga tricks. Får helt enkelt kika på nätet i fortsättningen. Vem vet, kanske det kommer upp en fortsättningskurs inom detta på bruks??
Innan kursen imorgon ska vi köra lite lydnad. Får hoppas att det går lika bra som det gjorde idag på spåren..

Imorgon ska jag även bada vovvarna. Tvååker snart för utställning och då ska INTE hundarna vara nybadade.. Men de är så skitiga nu så jag får passa på när det ändå är en bit kvar.. Får hoppas att pälsen håller ;)



Här kommer en bild på lilla Ingo som idag fått ett tråkigt besked :( Massa till honom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar