torsdag 27 januari 2011

Dålig uppdatering...

Jag vet att jag varit lite kass på att uppdatera! Men orkar inte riktigt att skriva flera inlägg per dag varje dag.. Så ibland blir det lite mindre uppdatering och ibland lite mer..

Är lite orolig för att min tatuering har fått sig en inflammation, armen är jätte svullen och det kom lite lite vätska ur den innan.. Så gick snabbt och tvättade rent den med ljummet vatten och låter den nu torka till sig. Ska stryka på ett väldigt tunt lager kräm innan jag går och lägger mig sedan, kanske har haft lite för mycket innan? Det funderar jag också på.. Blir det värre imorgon får jag nog ringa min tatuerare eller sjukan. Men jag tror det kommer att bli bättre nu..
Konstigt! Jag som har SÅ många tatueringar och dessutom STORA har aldrig nånsin varit med om detta förut.. Kan kanske också vara så att just huden på armen inte är så van vid detta? Mja, återstår att se..

I helgen blir det jobb på Travet, skönt faktiskt.. Att få gå upp tidigt och sen komma hem efter en hel dag jobb, då kan man slänga sig i soffan och känna att "detta, det var jag värd" typ.. haha

Har även frågat mammas kompis Carina om hon kan hjälpa mig med att lägga ut spår till Odi, och att lära mig göra rätt när han väl är ute på spåret.. Hon har hjälpt mamma förut och då tyckte jag att hon gav en massa bra grejor som man kan lära sig..
Mja, nu vill jag verkligen att isen ska försvinna så jag och min lilla plutt kan träna för allt i världen!!
Om Odi nu är lika duktig på sina andra spår som sitt första, så tror jag nog att det är nåt att satsa på? Även jag tycker det är skit kul att få se min hund jobba och vifta på svansen! Ja, vad säger ni.. Tror ni att vi passar i spår?
Finns det ens nån tävlings gren där det bara handlar om spår??

Idag var vi uppe vid Ön med moster M och hennes vovvar och gick.. Det tog hela 1 timme att ta oss runt uppe i skogen.. Men gud, det var SÅ skönt att gå där uppe.. Man behövde knappt hålla koll på hundarna heller, inte en människa där uppe. Man ser verkligen hur hundarna njuter när dem springer lösa, men att dem ändå håller koll på oss.. Så vi inte försvinner.

Ikväll blir det en liten runda med hundarna också, annars är det en rätt så slapp kväll!
Vet inte om det går nåt bra på tvn heller..

Kram

1 kommentar:

  1. Man kan tävla i en gren som heter BSP, googla på det så ser du vad det innebär :)
    Kram Mam

    SvaraRadera