tisdag 25 januari 2011

Slapp dag idag..

Hej på er!!
Sorry att jag inte uppdaterade igår.. Men jag hade verkligen ingen ork.

Men igår var vi ju och tränade på klubben.
Jag började med Odi, vi körde på med linförighet, inkallning och kontakt övningar..
Allt gick riktigt bra, jag fick även några bra tips på vad jag kan förbättra osv..
Eftersom att Odi skäller en del på andra hundar/människor som han ser så passade vi på att köra lite kontakt övningar när hund dagiset var ute och promenerade med sina hundar.. Kan säga som så, att han börjar bli jäkligt duktig på detta!

Jag är så glad att jag fått en så lättlärd hund som första hund, vissa saker lär han sig på mindre än 5 min.. Vilket är riktigt skönt! Slippa tjöta och göra om övningarna om och om igen, skönt!!

Nu är det plus grader här i Halmstad, så det dröjer inte länge till förens vi lägger årets första spår. Odi han har bara spårat på riktigt 1 gång i hela hans liv, och detta var på valpkursen som vi gick i höstas.. Då gick han spåret riktigt bra, så jag antar att det inte blir några problem när vi börjar nu i vår heller...
Ego, Odi's bror har rapporterat att han har spårat ca 2-3 gånger och han är också riktigt duktig på det!
Kan ju bara säga igen att det är SÅ skönt att ha en sån lättlärd och vass hund!!

Idag har vi inte gjort många knop! Gått en promenad i fårhagen på heden, kastade ut en näve godis så vovvarna fick använda näsan lite..
Ikväll blir det nog en koppel promenad tror jag, om jag inte ändrar mig.. Haha.
Nä, men vi behöver gå lite koppel promenader nu, men det har varit så jäkla halt ute ju.. Så får se hur det är ute här senare, annars kör vi nog ner till heden eller skedalahed framför klubben..

Ingen som har nåt roligt trix som man kan lära in Odi?
Känner att han behöver öka ut trixen lite..

Kram


Glöm inte spana in mamma's kennel.. http://blackart.se

1 kommentar:

  1. Ni var duktiga på träningen. Jag har inte sett honom innan, på träning. Å för att inte vara äldre, är han duktig.
    Kram Anki

    SvaraRadera