torsdag 31 mars 2011

En riktig film mys dag..

Idag regnar det som fasen här hemma i Halmstad. Det är i dessa väder man önskar att man hade en hund som kunde rasta sig själv. Men tyvärr så har inte vi det..
Vi har precis torkat av oss efter en snabb runda på heden / stranden. Hundarna rusade av sig som bara den. Jagade fåglarna som var vid vattnet. Kul tyckte dem.. Mindre kul för mig som fick torka av dem :)

I veckan som varit så har det hänt en hel del.
I måndags var det tjejmiddag hos en träningsvän. Helt underbart god mat fick vi.. Exotisk planka, massor utav goda frukter och kallt kött till. Mums.

I tisdags var det spår dag. Gick riktigt bra för min Odi. Jag la två apportpinnar + slut. Vi körde med två böjar i spåret också.. Han börjar förstå det här med spår nu.. Bara jag som ska sluta pilla med linan under spåret så att han koncentrerar sig ordentligt.

I onsdags var det lydnadsträning som gällde. Vi körde på med de vanliga momenten. Har nu även provat på lite längre plattläggning. Går dock tillbaka emellanåt och berömmer honom, så att han förstår att han ska ligga kvar..
Vi började också med läggande under gång, och det ska vi fortsätta att kämpa på med nu framöver..
Jag som länge velat prova rutan gjorde även detta, och det tyckte Odi var super skoj. Så jag tror att han kommer bli super duktig på detta ju mer vi övar :)

Nu är det vila fram tills nästa tisdag, om vi inte kör upp nån kväll i helgen till klubben för ett kort pass.

Idag är det mys som står på schemat. Ute i regnet vill jag gärna inte vara idag.. Så vi kör på med lite film och annat mys :)

Våra underbara svarta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar