tisdag 8 mars 2011

Spår..

Hej på er!!

Idag hade vi träningsdag för vovvarna!
Det stod spår på schemat..

Vid 14.30 mötte jag upp min träningskompis Anki uppe vid ön.

Idag la jag även in apportpinnar (som legat i en skål med korv hela natten) i Odi's spår, var så otroligt spännande och kul eftersom att han aldrig kört spår med det förut.. O vet ni vad??! Han hittade dem, båda två.. Han var SÅ duktig..
Han kände att det luktade nåt gott, nåt som han känt förut.. Men han kunde inte riktigt hitta det, bara en pinne. Och det är ju det vi vill!
Hade även en böj med i spåret och det klarade han galant!
Är riktigt stolt över dagens spår med Odi, kan knappt smälta det..
Och det har gått så snabbt för honom att lära sig. Idag körde vi även med nya spårselen och linan, gissa om min bebis vart snygg??

Sen traskade vi vidare emot Flisans spår, jag hade lagt ett rätt så långt spår, enligt mig själv iaf.
Höll nästan på att gå vilse där uppe i skogen också, alla träd o grenar ser ju likadana ut.. men tillslut så hittade jag ut ur skogen..
Flisans spår hade 4 vinklar i sig och en apport i varje vinkel.. I slutet låg även slutpinnen och hennes leksaksboll.
Måste säga att jag nog aldrig sett henne spåra så bra nånsin.. Helt galet så duktig hon var.
Men i slutet såg man verkligen på henne hur hon kämpade sig emot slutet.. Hon hade använt näsan mycket väl i spåret.
Hon hittade även alla apporter och tog nästan alla vinklar korrekt! En vinkel vart lite jobbig för där så kärvade vi fast oss i en massa små grenar och sånt bös.. Men vi gav oss snabbt ut i spåret igen.

Imorgon är det lydnad som står på schemat.. Sen ska jag också på arbetsintervju inne i stan. Ett företag som säljer sina produkter runt om i landet har ringt mig och vill ha in mig för intervju, gissa om jag e glad?
Ska även över till grannen ikväll och prata lite jobb där.
Hon har vart sjuk så inte blivit av förrens nu..

Sen kom vår andra träningskompis Tesan ut med fika, gott för dem..
Socker håller jag mig utan :)

Så nu hoppas jag att ni håller tummar och tassar för att jag ska få nåt utav de jobben iaf!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar