fredag 4 mars 2011

Fredagsmys..

Idag är det den bästa dagen på veckan, nämligen fredag!!
Ikväll ska vi ha massa med fredagsmys här hemma..
God mat och även supergott snacks.

Jag har nu äntligen bestämt mig att lägga ner med all Cola som jag dricker varje dag, samt att lägga ner med chipsen och godiset också..
Så ikväll kör vi på fruktsallad och dippa gurka och morötter.
Jag lägger endast av med alla sötsaker som jag mumsat på varje dag nu, så får vi se om man kan gå ner några kilon.. Det borde man ju göra iomed att man har hund också? Man rör ju på sig dagligen, och har heller inte ursäkter till att inte göra det.
Jag kan inte riktigt släppa bröd potatis och pasta ännu, men det kanske kommer med tiden.. Man får ju börja smått i början, och jag tycker att läsk + godis är ett stort steg för mig!

Idag har vi tänat vovvarna på lite annorlunda träning.
Var nere hos en kompis till mamma och tränade Flisan på en ännu hemlig grej, tror inte mamma vill jag ska skriva ut det ännu.. Undertiden som jag var ute med Flisan så fick Odi stanna inne med mammas kompis, och det klarade han galant! Alltid bra med lite miljöträning utan mamma ibland, visst är det??

Jag tänkte lägga ett litet litet spår till Odi i trädgården idag, men eftersom att han fick lite miljöträning idag så hoppar vi över det idag.. Det är ju fredag! Vi kanske kör på med lite fritt följ och kontakt övningar här hemma.. Men mer än så blir det inte idag.
Vi kör på spåret nästa vecka istället.

Vovvarna har precis smaskat i sig en varsin morot, deras favvo.. Så nu ska vi krypa ner i soffan och mysa!


En gammal bild på mor och son.
Men jag gillar denna bilden starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar