tisdag 22 mars 2011

Spår..

Idag for vi ut till Ön, en skog en bit utanför stan. 
Det var dags för lite spår träning för vovvarna!

Eftersom att min mamma jobbar så tränar jag spår med båda hundarna nästan varje tisdag.

Jag gick ett spår till Odi på kanske 100m långt. La in 3 st pinnar och en böj i spåret..
Spåret skulle ligga i ca 20 min. Men låg omkring 30 min och en massa BLÅST.
Tänkte att han aldrig skulle klara detta.. Men men.

Hämtade Odi, visade vart han skulle börja.. Streckan innan böjen gick kanon. Han markerade pinnarna och gjorde mycket bra ifrån sig. Efter böjen vart det mindre träd och blåste en hel del.. Men visst, han markerade de sista pinnarna.. Men emellan så var det riktigt svårt för honom att hitta spåret..
Jag är dock nöjd över att han markerade alla pinnarna. Har även lagt till att han ska ligga ner när han träffar på en pinne i spåret.. Så det kommer med tiden.

Flisans spår fick vår träningskompis gå. Det låg i 1h ungefär.. Sen börja vi knata.
Riktigt svårt för mig som inte visste vart jag skulle.. Men det var bara att lita på Flisan.

Vid första vinkeln så var det rätt svårt för henne, det blåste satan.. Så jag fick rätta till henne och börja om på nytt ifrån vinkeln.
Efter detta vart hon som en raket.. Fort fram och markerade ALLA pinnar. Över och under nerfallna träd, emellan stenar och upp för kullar..
Hon klarade spåret KANON!
Det var riktigt skoj att gå ett sådant spår med Flisan..

Sen la jag även en till spår till Odi på kanske 75m med två pinnar.. I en tätare del utav skogen. Det låg i kanske 15 min. 
Detta spår gick betydligt mycket bättre..
Jag ville inte åka hem förrens han fått visa vad han verkligen kan. Jag vet att han är duktig med näsan. Så då måste man få se det också Smile

Så nu ligger hundarna helt döda på golvet här hemma.
Skönt att veta att man gjort lite nytta för de..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar