torsdag 14 juli 2011

Bättre sent än aldrig..

Ja, som rubriken säger.. Nu kommer dagens info om lydnadsträningen.

Jag själv var inte nöjd med Odi's uppförande på bruks. Det var fler där idag som skulle träna hundar, brukar annars inte vara så mycket folk där..
Vi hade även en ny i gruppen som skulle träna sin vovve.
Så han var alltså lite okoncentrerad idag på träningen, meeeen.. Han hade några moment som han körde riktigt riktigt bra!


- Linförigheten, sitter där den ska, dock lite nytt att sniffa på.. Men jag vet att han kan ;)

- Läggande under gång, börjar han bli riktigt riktigt duktig på. Han lägger sig ner snabbt och stadigt, ligger kvar tills matte säger sitt. Bra!

- Platsläggande, har nu börjat köra lite smått med plats bredvid Flisan.. Bredvid henne ligger alla de andras hundar. Har fortfarande koppel på, vi försöker att koncentrera oss på att ligga still och INTE sniffa på de andra hundarna. Han klarar det bättre och bättre..

- Apport, gjorde han riktigt bra på första apporteringen.. Sen tramsade han bara omkring tills det visade sig att man var bajsig. Då tappade jag humöret för apporten.. Haha. ( vi hade heller inte med våra träningssaker så vi fick inte med oss den tunga apporten, då han håller bäst i den när han sitter kvar )

- Hopp, är inga problem det heller.. Men som sagt, idag var Odi på bus humör och jag var lätt irriterad idag. Alltså ingen bra kombo!

- Inkallning, inga problem där heller.. Han vill dock hoppa lite på mig när han kommer in för att sätta sig i position. Försöker få bort det genom att ta bak armen samtidigt som han hoppar, så jag inte ska få ont.. HAHA.


Dessa momenten körde vi bara idag.
Jag kände att detta var ingen bra dag för mig att träna på. Var helt enkelt inte på humör för busiga och okoncentrerade hundar idag. Men alla har väl en sån dag? Bara att köra på det igen.. Ska köra lite här hemma i trädgården.

Imorgon blir det packning och finslip på vovvarna, vi ska till Tvååker på utställning på Fredag. Så har lite lite att dona med här hemma. Annars blir det lång prommis på morgonen och allt sådant som vanligt. Tror inte att jag kommer blogga. Kanske kommer ett inlägg ifrån mobilen på fredag, bara kanske!

Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar