lördag 16 juli 2011

Tröttare än tröttast...

Har precis kommit innanför dörren. Snacka om fullspäckad dag..

Igår så åkte vi somsagt upp till Tvååker. Placerade husvagnen och bara mös hela kvällen med trevligt sällskap och 3 hundar. Natten där emot..... Detta var Odi's första natt i husvagn och det märktes. Han var inte alls avslappnad och hittade ingen ro för att kunna sova. Han flåsade och låg allvarligt talat PÅ mig i sängen.
På ryggen, rumpan, huvudet.. Ja, precis överallt på mig skulle han ligga. Flisan hon kräktes. Ja, kaos mitt i natten..
Inte förrens 03.30 kunde jag komma till ro och somna lite lätt.. Klockan 06.30 vaknar jag utav att en eller flera små pudlar i husvagnen en bit ifrån börjar skälla.. Hur underbart kändes detta?? Snacka om att jag var trött vid detta tillfälle.. Ja, ja bara att masa sig upp för att kissa hundarna så de håller sig lugna iaf..

Med en otroligt seg och ja, jag vet inte vad jag ska kalla denna franska? domare så kom vi tillslut in i ringen vi också. Odi som är lite reserverad utav sig tog det ganska så ok ändå. Hon ville inte att jag skulle hålla i honom till en början, men sedan för att hon skulle få känna lite på honom.. ( Hon var inte i närheten utav att kolla tänderna, ingenting alls i munnen ) Väl när detta e klart så visar hon upp vad vi fick.
Excellent fick min prins. Första gången och jag är riktigt nöjd!
Sen på kritiklappen så står det tydligen också att Odi INTE ville visa sina tänder, som om hon försökte? Nää.. Det blev jag lite smått sur över, man kan väl iaf försöka kolla? Jag vet att Odi hade gått med på det om jag hade suttit ner vid sidan om och pratat med honom. Men ICKE!
Ja, jag var nog inte den ända som blev sur på henne idag.. Hon gjorde så tidsschemat låg flera timmar efter. Jag säger bara, aldrig mer denna domare..

Blir ett långt inlägg idag!!

Sen fick vi frågan om vi ville ställa upp för en som var under utbildning till domare, självklart! Bra träning för Odi och bättre resultat!
"Damen" kände o klämde lite här o där på Odi. KOLLADE ÄVEN TÄNDERNA! Vilket resulterade riktigt bra.
Hörde henne diskutera lite med en redan färdig domare om Odi. De gillade honom verkligen.
De sa att när han lägger på sig lite mer massa så kommer han att bli en kanon hund! De gillade hans huvud jätte mycket. Kul att höra, verkligen!

Var hemma i Halmstad igen runt 18 tiden och for direkt vidare till Pontus för lite pizza och sedan vidare på bio. Sista Harry Potter filmen. Måste erkänna att jag är lite ledsen i ögat eftersom det var sista. Men GUD, så braaaaa. Man får reda på allt. Har sagt till mig själv att så fort den nya filmen kommer ut så man kan ladda hem den, så kommer jag ha ett Harry P maraton!
Så ja, jag är precis hemkommen ifrån bion och jag är SÅ jäkla trött nu...

Vaken sen 06.30 med världens sämsta sömnlösa natt någonsin. Tur vi inte har nåt inplanerat imorgon...
Imorgon kommer även kritiken upp ifrån Odi's utställning. Juste, även Flisan fick Excellent och mamma är också super nöjd över dettta, med tanke på hur F ser ut i dagsläget!

Vill även säga tack till alla som gjorde denna dagen helbra! Irene ifrån Norge tillsammans med sin väninna Sandra ifrån Holland. Även till E-L & Linnéa, och såklart..... Min mamma & våra fantastiska vovvar!

NU, ska jag lägga mig för o sova ut.. Hoppas inte inlägget blev allt för långt :)

Natti.

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än att le, när jag läser om Odi`s första natt i en husvagn :-)
    Ture var precis likadan, tills vi även bäddade upp sovplatsen där fram till hundarna. Där fann han sig till rätta med en gång...
    Jag vet hur det känns att ha hund på sig överallt, Tibbe ville inte att Ture så skulle få ligga hos mig. Så en stor schäfer i sängen, gör att en annan ligger slickad intill väggen. Men som sagt, sen vi även bäddade upp extra sängen, så är det inga problem....

    Å GRATTIS till exelent...

    SvaraRadera