torsdag 28 juli 2011

Snart helg..

Idag började vi dagen med en lång promenad i mästocka skogen.. Vi parkerade bilen där vi brukar, jag tyckte vi skulle gå på en ny väg som vi hittade igår. Jag trodde den skulle leda oss till sjön igen. Men icke, vi fick gå en bra bit. Tills vi kom ut på vägen igen, dock kände vi inte igen denna väg så försökte hitta med GPS:en på mammas mobil, vilket inte fungerade. Tillslut kom vi till en korsning och kunde där efter gå tillbaka emot bilarna.
Det blev alltså en riktigt lång promenad som tog 1,5 tim.
Hundarna vart lösa nästan hela biten förutom då vi gick på vägen. Men det var riktigt skönt att knata på en bra bit. Det kändes inte ens i mina ben när vi var framme vid bilen..

Sen har vi inte gjort så mycket mer idag. Vi har varit och kikat på lite nya bilar, mamma o pappa ska nog byta bil igen. Då den dem har nu drar alldeles för mycket i bensin.. Så det lutar åt att det blir en diesel bil denna gång. Antagligen en lite större bil, jeep liknande eller så..

Nu väntar vi på maten, hungrig som bara den. Ikväll blir det bara en kort rastning för hundarna, vi var ju inte hemma ifrån rundan förrens vid 14 tiden. Så dem är fortfarande trötta.

Odi's kompis Wera löper för tillfället och Odi förstår nu att detta luktar ju SÅ gott. Han bjuder upp för lek och piper o har sig, men förstår ju knappt vad han ska göra. Då Wera är i höglöp så är hon villig just nu, men Odi fattar ingenting. Han bara luktar o ska leka o pussas. Haha..
Så nu när Flisan snart kommer i löp så får jag bo hemma hos Pontus med Odi, vill ju inte riskera att det händer nåt om man lämnar honom hemma själv tillsammans med henne.. Eller så får vi låsa in dem. Odi i källar'n och Flisan här på övervåningen..

Imorgon är det Trav, natt travet.. Så blir jobb fram tills natten.. Sen är det lite festligheter på lördagen och på tisdag åker jag o Ponte till Liseberg med trevligt sällskap. Ser fram emot detta!


Schäfer kompisen Wera, mamma Flisan och Odi på promenad!

1 kommentar:

  1. Vad roligt!
    Ja, han är verkligen otroligt snygg! Har du hunnit ställa honom något än? Ja, jag skall ha en hane ur samma kull som Amanda. Längtar massor såklart :) Men inte långt kvar alls. Samtidigt lite läskigt att "börja om" igen och anpassa sig efter valplivet igen.
    Vad kul att du skall tävla! Hur tränar ni inför lydnaden och spåret? Kurser på någon klubb någonstans eller på egen hand? :)
    Ja, jag jobbar som instruktör. Driver min egen hundskola (www.hundensbasta.se) vilket jag är stolt över att lyckas med redan vid 22 års ålder. Jag är oerhört tacksam över vart livet har tagit mig. Men det är stor skillnad på att vara en bra instruktör och en bra hundförare. Och nu vill jag satsa mot stjärnorna och det kommer ställa helt nya krav på mig - vilket naturligtvis är jätte roligt! :) Vad skulle du vilja göra inom hundvärlden då?

    SvaraRadera