fredag 26 augusti 2011

Nya pjucks och lite träning..

Igår var det en härlig dag, började dagen på heden med vovvarna.. Där efter åkte vi vidare emot mammas vän Carina för frukost. Gott!

Mamma hade bestämt sig för att vi skulle köra lite lydnad med vovvarna på ny plats, dels för störningen utan människor, cyklar, mopeder, bilar och andra hundar. O även för att vi behöver komma ut på nya platser..  Så vi körde på Folkparken här uppe vid oss.
Jag var ju inte sugen  på detta med studsbollen Odi.
Vi körde på spårlinan på Odi med en skruv ner i gräsmattan för att han inte skulle sticka till människorna runtomkring.
Jag måste säg att jag var RIKTIGT förvånad över hur bra Odi skötte sig. Kikade lite på människorna och hundarna som gick förbi men rättade snabbt upp sig till momenten vi körde.

Ja, snart så är han redo för tävling vill jag lova. Har aldrig varit så nöjd över en träning någonsin. Helt otroligt.
Nu ska vi bara få till platsen, och några få finslipningar på alla momenten sen så är vi så gott som redo för tävling.. Så kanske under nästa år, vill vara helt säker på att han följer mig. Så mera träning ute bland folk och hundar!!

Köpte mig ett par nya pjucks igår med. Reebook EasyTone. Idag på powerwalken med vovvisarna så kände jag faktiskt av det lite i lår och rumpa. Kan nog bli bra det här, så otroligt sköna promenad pjucks!


1 kommentar: