onsdag 24 augusti 2011

Tränings dagar..

Nu har jag inte bloggat på länge, så nu ska jag informera er om hur det gått på våra träningsdagar..

Igår vart det spår. Vi körde till ett nytt ställe igår, så hundarna skulle få lite ny mark att spåra på. Odi fick ett spår igenom stora stenar och stora och täta buskar. Jag la ut 4 apporter + slut. Blev inte så många vinklar då det inte vart ett stort område jag gick på.. Men kanske 3 vinklar under hela spåret..
Liggtiden på detta vart ca 1 tim.
Odi hade inga problem med att gå mellan de täta buskarna, men när han kom till den stora stenen som jag hade gått igenom, det var alltså två stora stenar bredvid varandra med en liten gång i mitten.. Så var han lite fundersam, han kände doften av nåt runt om och tog apporten i slutet utav stenen, han gick alltså inte där jag gick.. Men jag e nöjd ändå. Han hittade alla apporter och klarade sig igenom spåret galant med undantag utav stenen :)

Idag var det lydnad på bruks, ösregn och åska... Inte så härligt att vara genomblöt men vi körde på ändå. Har egentligen ingenting att säga mer än att han går som en klocka igenom alla momenten.. Nåt vi ska öva på mycket nu är metall apporten, har inte kört så mkt med den nu på senaste tiden.. När han var valp och liten skit så sprang han runt med metallen överallt. Då vart den sååå rolig! Så nu ska vi lägga lite mer fokus på den här hemma...

Nu ligger Odi utslagen i soffan bredvid mig, vi ska snart sätta på en film och gosa ner oss rejält. Det är så tråkigt väder ute idag, så nu förtjänar vi lite mys på hög nivå!!


2 kommentarer:

  1. vad duktiga ni är :)
    ja hon lär sig fort och det är jätte kul, men jag längtar tills hon blir äldre så man kan "nyttja" hunden :P haha

    SvaraRadera
  2. Kul att det går så bra med eran träning!

    SvaraRadera