måndag 1 augusti 2011

Varmare väder..

Hej på er! Ett tag sen jag bloggade, men det har blivit finare väder här i Halmstad så har inte riktigt haft lust att sitta inne o blogga. Anledningen till att ja inte bloggat ifrån mobilen är för mitt gratis nät i en månad tog slut.. Ska ladda om så snart jag får pengar igen.

Igår åkte vi upp till Ugglarps hundbad. Vi tänkte att det var ju fint väder hemma i Halmstad så det måste det väl vara där också.. Mjo, när vi kom till Getinge så öppnade sig verkligen himlen.
Men, vi har ju kört ner.. O blöt blir man ju ändå när man badar. Hundarna rusade ut i havet och man såg hur dem njöt, de brydde sig inte om regnet.
Jag sprang det snabbaste jag kunde, kallt som satan var det.. Men tillslut så vande sig kroppen emot kylan. Riktigt skönt blev det tillslut.

Idag vaknade jag sent, så mamma hon åkte på morgonrundan utan mig idag. Alltså lite sovmorgon och hundledig. Aldrig fel :)
Idag har vi haft poolhäng här hemma. Natalie och vavvorna kom på besök.. Bilder på detta finns upplagt på min Facebook sida. Ronja Falk heter jag där :)
Ikväll åkte vi ner till Laholm. Pappa, Adam, Farfar och pappas vänner är nere vid en sjö för att fiska o stanna över natten.
Vattnet var jätte klart och jag kastade dummiesen hundra gånger om kändes det som. Hundarna älskar o bada. Det syns verkligen!
På våra rundor har även Eva-Lena, hennes dotter och deras hund Wera följt med oss. Odi han älskar Wera, hon e så snygg!

Imorgon ringer klockan tidigt på morgonen. Liseberg står på schemat med goa peeps!
Halv 10 lämnar vi Halmstad för en heldag på världens kanske roligaste ställe.. Nja, men kul.. det är det :) Kommer alltså inte blogga imorgon, kanske om det finns gratis nät.. Men det tror jag inte.

På torsdag ska jag ha tjej middag för träningsgänget. Det ska bli så roligt och mysigt. Tesan har vi inte träffat på hundra år känns de som. Hon har fått en bebbe och har därför inte kunnat träna. Så det ska bli riktigt roligt att få träffa henne igen.
Har redan bestämt mat sen lääääängesedan. Det blir Taco och till efterrätt blir det mina blåbärsmuffin, det önskade Tesan för läääänge sen! Haha. Men det ska ju vara lätt mat på sommaren, o varför inte Taco med goda tillbehör? Funkar alltid för mig iaf!!

Ciao.

3 kommentarer:

  1. haha ja helt underbart att det eventuellt, beroende på hur adde kan ta ledigt, bara är 8 dagar kvar. fick sms igår av min uppfödare "alla är helt underbara och hopplösa, du kommer bli så nöjd med ditt lilla as" hahaha

    SvaraRadera
  2. Låter som härliga dagar!
    Okej, är han reserverad som i rädd eller reserverad som i "kylig"? Skönt att det går åt rätt håll i alla fall! :) Kan tänka mig att han får bra kritik, han är gorgeous!
    Ja, att jobba med hundar är verkligen en dröm. Jag började min "hundkarriär" på hunddagis. Har jobbat som instruktör på lite olika ställen och nu driver jag min egen lilla hundskola. Och är mitt uppe i öppnandet av en hundshop i stan. Så jag provar mig fortfarande fram själv. Men tror att hundskolan och shoppen verkligen är min grej! :)

    SvaraRadera
  3. Det låter ju kanon!
    Hoppas att du hittar det du vill göra!
    Synd att du inte bor närmare Borås, vi söker en hobbyfotograf som kan fotografera våra kurser. Då hade du kunnat få några timmar här också :)

    SvaraRadera