torsdag 24 februari 2011

Dö tid..

Medan jag sitter och väntar på att BB ska börja så tänkte jag att jag skulle blogga lite.

Igår var det träning som stod på schemat. Har börjat använda nytt kommando på linförigheten, då han lyssnar bättre om man sätter dit hans namn innan jag säger fot.. Sjukt jobbigt för mig att inte försöka få paus mellan Odi och Fot. Bara en vanesak helt enkelt..

Apporten börjar ta sig, han kommer iaf in med apporten när jag kastat den.. Men att hålla i den är inte lika kul, så vi kämpar vidare med det.

Igår körde vi på med Stå. Har övat lite hemma, men vi kör på med det på träningsdagarna också nu..

En träningskompis undrade om jag har nåt mål med min träning, hon undrade om jag skulle tävla i Halmstad i juni tror jag det var.. Nja, jag vet inte vad jag tycker om det. Så hon tyckte att jag skulle ha det som mål, känner jag mig inte redo när det väl gäller så tar jag nästa tävling som kommer till Halmstad.
Så ja, man kanske ska sätta upp det som mål...?

Jag la även ett litet spår för Odi i trädgården, mest för att få hans näsa att funka.. Höll igen med linan och det blev så mycket bättre, nu var han inte lika mycket åt sidan när han hittade det goda i spåret. Sen så gick det ju inte alls lika fort fram som för nån dag sen..
Så imorgon ska jag lägga ett litet litet spår till i trädgården, sen så ska vi vänta tills helgen..
Då ska vi nämligen spåra med träningskompisarna, om det inte blir till helgen så blir det iaf tills veckan som kommer..
Super kul tycker jag att man fattat tycke för nåt som både jag och Odi gillar..
Ska bara köpa mig en annan sele som vi kan ha bara till spåret, den vi kör på nu har vi ju ibland på våra koppel promenader. Vill ha en för sig om man säger så..
Sen måste jag köpa en passande spår lina också, just nu kör vi med koppel längd och det räcker gott och väl för Odi nu i början.. Så detta kommer till i framtiden, haha!

Imorgon är det Fredag och det står mys på kvälls schemat.. Dagen består utav hundrastning och lägga det lilla spåret då.
Nä, nu ska jag ta en rök paus och sen invänta BB.


En bild på mig som blond, lite sugen är man allt..
Men jag får en gräslig utväxt plus att jag lär tappa allt mitt hår.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar