tisdag 8 februari 2011

Vår..

Ja nu känns det verkligen som vår här i Halmstad.
Var ute och städade altanen innan och kunde ha på mig endast 1 tjocktröja, skönt!

Ja, eftersom att våren börjar komma med stora steg så måste man ju snygga till i trädgården lite.. Eller rättare sagt städa efter en galen valp. Jag visste att valpar kunde hitta på hyss, men såhäääär mycket.. Det trodde jag aldrig!
Så jag fick sätta igång att städa hela altanen, skrubbat och tvättat! Halva iaf.. Området kring poolen var ju inte sådär jätte trevligt om man säger så..
Sen fick jag plocka lite bajs i trädgården, det som göms i snö kommer ju oftast upp i tö? Ohja, här var det inte lite saker som hade gömts heller.. Flera ton bajs ungefär!
Jag plockade upp en del.. Men tänkte, hmm.. Inte är det bara min hund som kan bajsa.. Visst är de mammas vovve också! Joda, så jag sparade några högar till henne en annan dag.. haha

Nu ska vi bara se till att få lagat vatten ledningarna där ute så vi kan tvätta av hela altanen.. Det är det enda som jag tycker är roligt att göra, spruta vatten på trädäck?! Jodå, man ser så mycket bättre resultat där.. haha.

Medan jag städade och hade mig så stod Odi och flinade åt mig, blev lite små arg att jag ska städa efter honom.. Skit hund ;)

I morse så blev det en sväng till heden, kan dock säg att vi höll på att flyga iväg där.. Har ju varit storm under natten här, och det blåste nåt så in i där nere...


Idag var det tydligen några andra som ville sitta fram i bilen samt att köra.. Hmm, ja ja.. det ska väl börjas i tid?
Haha, nää det är bara min pojkvän Pontus som tyckte det var en rolig idé att skoja med mig.. 
Men visst ser det skoj ut ? :)

Idag är det en träningsfri dag, då vi har träning imorgon ist.. Så idag kör vi på med massa bus och mys heeeela dagen, eller tetar matte när hon ska städa och dona..

1 kommentar:

  1. vad ni ska satsa på beror ju också lite på dina planer, vill du ha en champion, och att han ska få cert på utställningar så måste han ju vara godkänd i lägre spår ( bruks ) där det ju ingår lydnad och spår. det eller få honom godkänd som hemvärnshund och då måste du eller nån annan som kan ta honom på övningar och träning vara med i hemvärnet. Sen finns det ju så mycket roligt man skulle villja testa, men man har ju inte oändligt med tid tyvär..

    SvaraRadera