måndag 7 februari 2011

Ny design

Hej på er!
Vad tycks om nya designen??
Ny text stil på överskriften och allt.. haha, nä men kände att det var dags att byta!

Idag var det lydnads träning som stod på schemat..
Vi körde idag på med linförighet, platsläggning, inkallning och sitt kvar.

Idag gick linförigheten KANON! Det var vad jag fick veta utav träningskompisarna.. Jag får ju inte kika ner på honom medan vi går, så jag ser ju inte om han kollar på mig eller hittar på annat bus. Mamma sa att han hade blicken på mig hela tiden, undra om jag blev glad?
Min lilla skrutt kan, han är faktiskt duktig!

Jag vill att Odi ska lära sig att hålla i apporten, men det vill inte han.. Så det tränade vi på också.. Även att springa och hämta apporten och ge mig den i handen.. Han kan ju "plocka upp" så nu gäller det bara att han håller i den tills han kommer in till mig och ger mig den i handen.. Men det kommer antagligen att sitta inom kort!

Platsen och inkallningen fungerade också som det ska!
Inkallningen har vi ju övat på lääänge och den sitter verkligen..
Har nu även också börjat på platsläggningen och den funkar hittills jätte bra. Men bättre kan det bli, och det kommer det att bli!

Igår var vi med Tesan i Kvibille Ridhus, det vart träningstävling inför tävligen på söndag.. Hon ska ju nämligen köra 2:an med Isa, så jag passade på att följa med..
Hade med mig Odi till ridhuset, oj.. så kul han hade där!
Konstig mark, ljud, lukt och allt var nytt.. När träningen satte igång begav vi oss upp på läktarn, även där vart allt nytt.. Men spännande! Man fick ju se alla vovvar uppifrån, häftigt tyckte Odi..
Han var såå duktig.. Han sa knappt ett ljud, lite moffningar här och där, men inte mer än så. Han spanade in sin kompis Isa när det var hon som tränade, och han tyckte det var så spännande!
När alla träningarna var slut så passade vi på att släppa Isa och Odi nere i ridhuset.. Som han sprang omkring i de skabbiga underlaget, busade för fullt med Isa!
Men jag är så stolt över lilla Odi, första gången i ett ridhus och det gick ju galant!

Så Odi har fått mycket träning på bara 2 dagar.. Men det skadar inte!
Snart så hoppas jag att vi sätter igång med spåren också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar