tisdag 22 februari 2011

Trött som..

Är trött som en åsna ikväll känner jag, vet dock inte varför.. Har inte gått överdrivet långa promenader, bara som vi brukar.. Hmm..

Ikväll är det soffan som gäller för mig och älskling. Ladda batterierna till morgondagens träning med Odi.. Det är lydnad med träningskompisarna och så ska jag lägga ett litet spår för Odi. 

Carina sa åt mig att jag ska öva nu några dar i veckan på spåret, så han inte har så bråttom fram.. Så ska vi se om ett par veckor vad som blivit av det hela.. Skönt att man känner nån som verkligen kan och vill hjälpa mig!

Nästa vecka ska vi kanske ha en spår dag med träningskompisarna. Tesan var sugen på att prova på spår med Galant.. Då hon tyckte de verka kul, och visst är det kul! Otroligt roligt att få se sin hund spåra..

Ska även följa med mamma ner till Oskarströms BK och prova på lite träning där, bra för Odi att träna på andra platser än hemmaplan också.. Annars kan det bli lite problem när vi ska tävla i framtiden. Men det ska nog inte bli några problem..

Oj oj, har mycket på g gällande hundträningen nu känner jag.. 
Är också väldigt sugen på att köra sök träning nån dag, eller uppletande som mamma säger.. Vet inte vad det heter egentligen..
Kanske har lite för stora krav på det hela.

Känner att jag måste komma igång rejält med Odi's träning, han är ju snart 1 år nu i sommar.. Då jag ser att andra med valpar i Odi's ålder har kommit mycket längre än vi i träningen.. Det är lite jobbigt tycker jag, tråkigt att jag inte kommit så långt helt enkelt.. 
Men jag vet också att man inte ska stressa fram träningen.

Kände för att skriva av mig lite, och det har jag nog verkligen gjort nu.. Skönt att få ha en blogg där man kan skriva precis vad man vill, gällande precis allt!
Nu är det soffan, mys med vovvarna och invänta BB.


Såhär otroligt snygg var jag på balen, längtar tillbaka lite nu..
Vad är en natt på balen? Otroligt jävla amazing..
Saknar det lååånga håret lite också.

1 kommentar:

  1. jämför aldrig din egen hund med andras! alla hundar utvecklas olika, i olika tempo!Du verkar ju ha kommit längre med Odi än vad jag gjort med Azzy, och jag har tränat upp min Gere till LP1 redan.. så det sitter inte i att jag inte vet vad jag gör.. utan det går i annat tempo helt enkelt.

    SvaraRadera