måndag 28 februari 2011

Lugnt hus igen..

Hej på er!

Ja, nu är det verkligen lugnt i huset igen.. Igår åkte Primo hem både roligt och tråkigt om jag ska vara ärlig. Odi han tyckte inte om det alls.. Han hade ju inte ngn att busa med under resten utav kvällen. Dock så sov han ut efter en hel veckas bus med brorsan. haha.

För några dar sen la vi spår till Odi och Flisan på en åker som vi har tillträde för nu.. Skönt att man hade en sån snäll kurs kompis som mer än gärna låter folk spåra på hans mark :)

Jag la först ett litet spår på kanske 30 meter, där efter så hade jag uppehåll på några steg och påbörjade sen ett lite längre spår på kanske 40-50 meter..

Jag glömde dock göra en spår ruta först så fick bli pang på det lilla spåret.. Där gick han inte så jätte bra.. Inte koncentrerad över huvud taget.. Kom även på att jag hade lagt godiset närmre varann i detta spår..
När han hade spårat klart detta så tog vi det lite lungt, men det ville inte Odi..

Pang på det långa spåret, och OJ säger jag bara.. Vilken kanon hund. Godiset låg längre ifrån varandra och här gjorde verkligen Odi 100%. Riktigt nöjd blev jag över detta..
Jag har heller inte släppt linan löst, utan vill få han till att inte ha så bråttom fram, så vi håller in på linan ett tag..

Nu ska vi bara köpa en ny spår sele och lina. Har tittat ut på Hurttas Lifesaver serie, och där har jag fastnat för den neongula färgen.. Grymt snygg.. Nån som har denna sele annars??
Tänkte först köra på den blå ifrån Hurttas vanliga kollektion, men för det första så är den ljusblå och BRUN sen så finns det heller inga spårlinor som är i samma blå färg..

Har hittat en sida där det är rätt så bra rea på Hurttas grejor.. Så ska bort till Grizzly om en stund och prova selen.. Sen ska vi hem och beställa på nätet :)
Man måste ju va snygg när man e ute och spårar ... Visst?? ;)

Nu på Onsdag ska vi nog lägga ett till spår med träningsgruppen.. Så vi håller tummarna tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar