onsdag 9 februari 2011

Tränings dax..

Ja, idag var det ju då dags för lydn. träning.. Kan ju bara säg att idag var han mest på bus humör den lilla grisen. Det gick inte riktigt som jag tänkt mig, men får väl nöja mig med detta..
Det viktigaste som vi ska tänka på nu är att han ska komma in med apporten ända fram till mig och sedan ska vi lägga på positionen.. Det går sakta men säkert här.

Idag provade vi på Hopp över hinder för första gången, dock bara några få plankor på hindret.. Ja visst hoppade han. Bravo! Haha, nä..
Egentligen så ska man ju inte hoppa med lillen ännu, eftersom att hans höfter kan bli fel.. Men jag tror inte det skadar om man bara provar lite ibland..

Här kommer lite bilder ifrån promenaden nu ikväll!




Nu ikväll är det slappa som står på schemat! Vi beger oss hem till moster M för film kväll.. Har blivit många sådana nu för tiden, men det är skönt att komma hemmifrån lite då och då!

Imorgon ska vi börja ta tag i utställningsträningen, att stå stilla och fint.. Titta på matte och bara vara såååå duktig.. Ska bli kul att se om fisen klarar av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar